تدریس ریاضی در تهران


با فرا رسیدن ایام امتحانات خرداد ماه و امتحانات میان ترم و پایان ترم ریاضی در مدارس خانواده ها برای ارتقای توانایی های دانش آموز در درس ریاضی و ایجاد آمادگی برای امتحانات خرداد ماه به فکر تدریس ریاضی در تهرانخواهند بود. تدریس خصوصی ریاضی همواره برای خانواده ها دغدغه هایی همراه خواهد داشت. زیرا علاوه بر هزینه های مالی می بایست زمان و مکان مناسب برای تدریس را فراهم کنند و از همه مهم تر بتوانندمعلم خصوصی ریاضیمجرب و کاربلدی را به استخدام بگیرند. قبل از درخواست تدریس ریاضی در تهرانوالدین می بایست به نکاتی توجه کنند تا بتوانند تدریس اثر بخشی را برای دانش آموز خود فراهم کنند. برخی از این نکات به شرح زیر است:

برای تدریس ریاضی در تهران باید نیازهای دانش آموز را دید
درخواست معلم خصوصی در منزل بدون توجه و تمرکز روی نیازهای دانش آموز کار بهینه ای نیست و اولین قدم پس از احساس نیاز به کلاس خصوصی ، شناسایی مشکلات دانش آموز در درس ریاضی است و اینکه بفهمید که چه موضوعی به چه میزانی نیاز به رفع اشکال دارد یا اینکه چه موضوعاتی می بایست به صورت کامل تدریس شود بنابراین برای درخواستتدریس ریاضی در تهرانقدم اول از سوی والدین نیازسنجی دانش آموز برای رسیدن به بهینه ترین وضعیت ممکن است تا بتوان تصمیم صحیحی اتخاذ کرد. بنابراین توجه به نکات زیر ضروری است:

 مبحث مورد تدریس چیست و میزان اشکالات به چه میزان است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای تدریس ریاضی چه تعداد است؟

نوع تدریس به چه صورت است؟ رفع اشکال، تدریس خصوصی یا حل تمرین؟

سطح تدریس خصوصی آسان، متوسط یا دشواراست؟

نوع انجام تدریس تشریحی، تستی یا تمرینی است؟

ویژگی های دبیر برای تدریس ریاضی در تهران

پس از نیاز سنجی دانش آموز برای درخواست تدریس ریاضی در تهران حالا نوبت به تطبیق نیازها با ویژگی های دبیر می رسد و باید نیازهای دانش آموز را در دبیران ریاضی مختلف جستجو کنید تا بتوانید از دبیر خصوصی ریاضیمورد نظرتان با ویژگی های مطلوب بهره بگیرید. از جمله ویژگی های دبیر که بایستی حتما به آن ها توجه کنید موارد زیر است:

1-نوع تجربه تدریس خصوصی ریاضی

یک دبیر ریاضی ممکن است تجربه تدریس متفاوتی با بقیه دبیران ریاضی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است تجربه تدریس دبیر مورد نظر به شرح زیر باشد:
* آموزش مباحث ریاضی
* حل تمرینات و سوالات دانش آموز
* حل اشکالات سوالات ریاضی
* آموزش ریاضی به صورت تستی و شرح نکات
* تدریس ریاضی برای المپیاد
* آموزش ریاضی برای آمادگی در امتحانات نهایی

بنابراین با توجه به موارد بالا ممکن است شما به دنبال دبیر خصوصی ریاضی با زمینه فعالیت خاصی باشید پس توجه داشته باشید که دبیر مورد نظر پاسخگوی نیازهای شما باشد و بتواند بهترین نتیجه را برای دانش آموز رقم بزند.

2- مبنای تدریس در درس ریاضی توسط دبیر چگونه تعیین میشود؟

دبیران ریاضی ممکن است برای تدریس روش های متعددی داشته باشند که شامل نوع استفاده از ابزار کمکی برای تدریس می باشد به این معنی که ممکن است دبیر ریاضی از هر یک از موارد زیر برای تدریس خصوصی بهره بگیرد:
استفاده از کتاب درسی
 به کارگیری جزوه شخصی دبیر
 آموزش ریاضی بر مبنای سوالات شخصی
 تدریس با استفاده از کتاب کمک درسی خاص

بنابراین توجه داشته باشید که دبیر مورد نظر بر چه مبنایی به دانش آموز آموزش میدهد و این موضوع را در اولین جلسه خصوصی ریاضی مشخص کنید.

3- طرز بیان دبیر برای تدریس ریاضی در تهران

در توصیف اهمیت طرز بیان یک دبیر می توان گفت که مطلبی را که نیاز به توضیح فراوان دارد می شود در یک جمله به صورت خلاصه بیان کرد. همچنین در خصوص طرز بیان دبیر و نوع تدریس او سوال مهمی نهفته است اینکه آیا می توان در طول تدریس نکات خاصی را یادداشت کرد تا بتوان مطالب را برای مواقع بعدی طبقه بندی کرد یا خیر؟ توجه داشته باشید که هر چقدر هم تدریس دبیر خوب و دلنشین باشد به احتمال بالا به زودی فراموش خواهد شد. پس بهتر است تدریس به نحوی انجام شود که دانش آموز بتواند مطالب جلسات را در قالب جزوه یا درسنامه شخصی طبقه بندی و جمع آوری نماید و سوالات کلیدی را برای امتحانات و آزمون ها نگه دارد.

4- تمرین در خانه لازمه ی موفقیت تدریس ریاضی در تهران

بدون استثنا یادگیری هر مطلب و عملی بدون تمرین به نتیجه نخواهد رسید و بایستی دانش آموز نیز پس از یادگیری از طریق تدریس خصوصی ، آموخته های خود را بیشتر محک بزند و بتواند با حل کردن تمرینات و سوالات بیشتر آمادگی خود را بالا ببرد. حال اینکه دانش آموز چه سوالاتی را با کدام تیپ و نوع حل کند مسئله ای مهم است. یک دبیر خصوصی ریاضی خوب پس از جلسه تدریس می بایستی راهنمایی مناسبی را به دانش آموز در راستای تمرین در خانه ارائه نماید، به شکلی که دانش آموز پس از تدریس بتواند تشخیص دهد که چه سوالاتی مهم تر و راه گشا تر هستند و می توانند آمادگی بالاتری به او بدهند.

5- سنجش نتیجه دانش آموز بعد از پایان تدریس ریاضی در تهران

مطمئنا نمی توان مقصر نمره پایین دانش آموز را پس از جلسه تدریس خصوصی ریاضی در تهران فقط دبیر دانست زیرا دانش آموز بدون تمرین و بدون تلاش کافی ممکن نیست نتیجه مطلوبی دریافت کند. اما تا حدودی نتیجه بدست آمده از تدریس خصوصی یک دبیر خصوصی خوببا یک دبیر خصوصی ضعیف تفاوت خواهد داشت و این تفاوت به خوبی خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.

نیم خط از یک نقطه تا بی نهایت