معلم ریاضی خوب


معلم ریاضی خوب چه نوع معلمی است؟

شاید اگر از افراد مختلف که تجربه ی تدریس خصوصی در منزل را دارند پرسیده شود معلم ریاضی خوب چه ویژگی هایی دارد پاسخ های متفاوتی را میتوانید بشنوید. اما ویژگی که تعیین کننده کیفیت آموزش یک معلم ریاضی خوب است دانش وی در درس ریاضی و مهارت در انتقال مفاهیم به دانش آموز است. ریاضی درسی پایه و با اهمیتی است. این درس از ابتدای تحصیل دانش آموز تا سال اخر مدرسه همراه وی میباشد. بنابراین آموزش اصولی ریاضی در مقاطع پایین دغدغه ی بسیاری از والدین است.

معیار انتخاب معلم ریاضی خوب چیست؟

انتخاب دبیر ریاضی و قضاوت در رابطه با کیفیت آموزش وی تا حدی شخصی میتواند باشد. ممکن است دانش آموزی با یک دبیر و نحوه بیان وی کاملا احساس راحتی کند و به خوبی مطالب را بیاموزد، اما در مقابل دانش آموز دیگری نمیتواند خود را با نحوه ی تدریس این دبیر خصوصی ریاضی وفق دهد. از دیگر معیارهای انتخاب معلم ریاضی خوب میتوان موارد زیر را ذکر کرد:

* پیگیری و نظم دبیر ریاضی در آموزش دانش آموز و بررسی پیشرفت وی
* ذکر نکات کاربردی و مهم درس ریاضی
* بیان قواعد و اصول پایه به شیوه ای ساده و کاربردی
* ارائه تکالیف ریاضی مناسب و پیگیری حل تمارین ریاضی توسط دانش آموز

* رعایت روند آموزش سوالات آسان تا سخت

 

دبیر ریاضی خوب دست نیافتنی نیست…

یک دبیر حرفه ای خوب ریاضی میتواند یک دانشجو با مهارت ریاضی بالا و یا یک دبیر با سابقه سالها تدریس ریاضی باشد. شاید بهتر است کیفیت تدریس ریاضی را فدای مسائل حاشیه ای که یک دبیر میتواند با خود به همراه داشته باشد نکنیم. برای مثال دریافت گواهینامه ها یا مدارک خاص ریاضی صرفا نمیتواند معیار صحیحی برای بررسی صلاحیت یک دبیر ریاضی باشد. اگر دبیر ریاضی مورد نظر شما خوب باشد کیفیت تدریس وی را میتوانید کاملا در اولین جلسه احساس کنید.

چه زمانی یک دبیر ریاضی میتواند خوب نباشد!

یک دبیر ریاضی خوب باید مشوق اصلی دانش آموز شما در درس شیرین ریاضی باشد. باید علاوه بر دانش ریاضی عاشق ریاضیات باشد! حس خوبی که یک دبیر در هنگام تدریس خصوصی ریاضی میتواند داشته باشد قابلیت انتقال به دانش آموز شما را دارد و انگیزه وی را برای فهم عمیق ریاضیات بسیار بیشتر میکند. گاها برخی دانش آموزان از درس ریاضی فراری هستند. در این حالت است که باید ریشه یابی دقیق صورت بگیرد و متوجه علت اصلی موضوع شد. بدون علاقه شخص دانش آموز به یادگیری، نمیتوانید او را مجبور به یاد گرفتن کنید. پس بهتر است با برداشتن یکی یکی موانع انگیزه وی را در یادگیری ریاضیات تقویت کنید.

هزینه ی دبیر خصوصی ریاضی

تعیین دقیق هزینه ی اولیه تدریس خصوصی شاید کمی دشوار باشد. این دشواری به این دلیل است که قیمت تدریس خصوصی با توجه به سطح دانش آموز، تعداد جلسات و مسافت مکانی وی محاسبه میشود. بنابراین بهتر است برای اطلاع از اخرین نرخ هزینه های تدریس خصوصی برای معلمان ریاضی خوب با مشاوران آکادمی نیم خط تماس بگیرید.

معیار خوب بودن دبیر ریاضی در آکادمی نیم خط چیست؟

دبیران نیم خط تماما دانشجویان یا دانش آموختگان برترین دانشگاه های ایران هستند. افرادی که خود در مارتن نفس گیر کنکور سراسری درخشیده اند. بنابراین مسیر موفقیت در آزمون های تحصیلی چون کنکور پیموده اند. همچنین معیار انتخاب دبیران در آکادمی نیم خط صرفا دانش دبیر نیست بلکه صداقت دبیران در آموزش دانش آموزان به بهترین نحو ممکن و طرز بیان و توانایی انتقال مطالب توسط آنان طی جلسات متعدد مصاحبه حضوری سنجیده شده است. بنابراین با خیالی آسوده ذبیر ریاضی خوبی میتوانید برای فرزند یا خودتان انتخاب کنید.

نیم خط از یک نقطه تا بی نهایت