موسسه انتخاب رشته کنکور


موسسه انتخاب رشته کنکور در قبولی شما چقدر اهمیت دارد؟ بهترین موسسه انتخاب رشته کنکور چیست؟ چرا باید در انتخاب موسسه انتخاب رشته کنکور دقت کنیم ؟ موسسه انتخاب رشته کنکور چه وظایفی دارد؟ همه این ها سوالاتی است که در زمان انتخاب رشته کنکور با آن ها مواجه میشوید. شاید که نه، حتما میتوان گفت یک موسسه انتخاب رشته کنکور سهم زیادی در قبولی کنکور و تضمین آینده تحصیلی شما دارد.

بهترین موسسه انتخاب رشته کنکور

بهترین مشاوران انتخاب رشته سراسری، دبیرانی هستند با مدرک تخصصی که در امر مشاوره کنکور، سال ها تجربه دارند و شواهد مشاوره ای آن ها، مدارکی هستند که توسط آن ها مجاز به مشاوره کنکور در موسسه ای انتخاب رشته کنکور شده اند. بحث انتخاب رشته کنکور همیشه داغ بوده است و به همان مقدار نیز بازار تبلیغات انتخاب رشته ای کنکور پس از ارائه کارنامه اولیه کنکور توسط سازمان سنجش، داغ میشود. البته که به تمامی مشاوران کنکور و موسسه های انتخاب رشته کنکور نمیتوان اعتماد کرد و گزینش مشاور مناسب نیازمند دقت و توجه بالای دانش آموزان است. انتخاب غلط موسسه انتخاب رشته کنکور علاوه بر ضرر مالی، باعث میشود که یک انتخاب غلط داشته باشید و قبول شدن در رشته ی مورد علاقه خود را از دست بدهید که در برخی موارد غیر قابل جبران است. بهترین موسسه انتخاب رشته کنکور 98 در تهران، موسسه ای است که:

وجود فیزیکی داشته باشد.

مشاوران کنکور موسسه دارای مدرک تخصصی و فارغ التحصیل برترین دانشگاه های تهران باشند.

در زمینه انتخاب رشته کنکور، چندین سال تجربه داشته باشد.

شواهدی از قبولی های سال های گذشته خود در تهران را داشته باشد.

جادوی انتخاب رشته

یک موسسه انتخاب رشته ی معتبر، با گروهی که از مشاوران با تخصص های مختلف تشکیل میدهد، از انتشار کارنامه اولیه کنکور تا پس از تکمیل ظرفیت ها شما را در امر انتخاب رشته یاری میدهد تا به نتیجه ی مطلوب خود برسید. یک انتخاب رشته ی جادویی، انتخابی است که با وجود رتبه ای تقریبا پایین بتوانید در صورت مجاز بودن در بهترین رشته و دانشگاه دولتی قبول شوید. اطلاعات خیلی مهم و تاثیرگذاری در رابطه با شرایط انتخاب رشته دانشگاه ها وجود دارد که لازم است بدانید و با رتبه های پنج رقمی سرنوشت مشابه رتبه های سه رقمی را داشته باشید، بنابراین انتخاب های جادویی به این معنی هستند که:

با رتبه های چهار و حتی پنج رقمی، رشته ای را در دانشگاه های دولتی انتخاب کنید، انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه دولتی این امکان را به شما میدهد که بتوانید در صورت کسب معدل بالای 19، رشته ی دیگری نیز برای تحصیل در همان دانشگاه انتخاب کنید. پس اگر شانس قبولی در رشته ای که به آن علاقه مندید را ندارید، میتوانید از این طریق یک شانس دیگر به خودتان بدهید.

خبر خوب این که دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته، مجازند تغییر رشته بدهند. تغییر رشته برای زمانی است که شما علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته فعلی خود نداشته باشید و یا بخواهید شانس خود را در تحصیل در رشته ای که از ابتدا به آن علاقه مند بودید ولی زمان انتخاب رشته شانسی در قبولی آن نداشتید، بسنجید. البته باید توجه داشته باشید که تغییر رشته شرایط خاص خود را دارد و مهم ترین آن موافقت گروه آموزشی مبدا و مقصد است، و یک نکته ی مهم اینکه رشته مقصد نیز باید در همان دانشگاه مبدا وجود داشته باشد. جالب ترین قسمت تغییر رشته برای دانشجویان رشته های گروه آموزشی تجربی این است که، برخی از رشته های این گروه به راحتی با رشته های داروسازی و مامایی تغییر رشته دارند. به عنوان مثال شیمی رشته ای است که میتوانید به رشته داروسازی تغییرش دهید و پس از شرکت در آزمون تخصصی داروسازی، یک داروساز شوید.

همانطور که میدانید رقابت در رشته تجربی بیشتر از سایر رشته ها است و به همان میزان نیز تعداد شرکت کنندگان در آزمون کنکور این رشته زیاد میباشد. البته که هیچ کدام از ما انتظار نداریم تمامی داوطلبین کنکور تجربی در رشته های پزشکی قبول شوند. ولی اینکه داوطلبی پشت کنکور بماند و مدت زمان زیادی را در فشار و استرس به خواندن دوباره کنکور بپردازد کمی ناراحت کننده است. این در صورتی است که خیلی از داوطلبین کنکور تجربی به رشته های مشترک مانند مدیریت و حسابداری و فرهنگیان توجه نمیکنند. یک دانش آموز با رتبه ی پنج رقمی تجربی شانس 99% در قبولی رشته های مدیریت با بازار کار عالی و تحصیل در بهترین دانشگاه های دولتی تهران دارد. با این تفاسیر، انتظار نمیرود هیچ کدام از داوطلبین مجاز به انتخاب رشته، شانس قبولی نداشته باشند و پشت کنکور بمانند.

و اما تکمیل ظرفیت، تکمیل ظرفیت موضوعی است که خیلی از داوطلبین آن را نادیده میگیرند در صورتی که درصد زیادی از قبولی های دانشگاه های دولتی نتیجه تکمیل ظرفیت هستند. تکمیل ظرفیت بازه زمانی است که از طریق سایت سازمان سنجش مشخص میشود و درواقع به منظور پر شدن صندلی های خالی مانده پس از انتخاب رشته اول است. نکته مهم اینکه به تاریخ برگزاری کنکور و توزیع دفترچه انتخاب رشته دقت کنید.

[quote]برای اطلاعات بیشتر به مقاله تاریخ برگزاری کنکور 98 مراجعه کنید.
[/quote]

چگونه هزینه های انتخاب رشته کنکور98 را کاهش دهیم؟

هزینه های انتخاب رشته کنکور، در بسیاری از موسسات نجومی است در صورتی که شاید کیفیت خدماتشان پایین باشد، درواقع بالا بودن هزینه های انتخاب رشته کنکور نسبتی با کیفیت انتخاب رشته ندارد. بنابراین:
موسسات معتبر را انتخاب کنید.

به تبلیغات پر زرق و برق مشاوره ای کنکور در زمان اتخاب رشته توجهی نکنید.

نسبت به مراحل و روند انتخاب رشته کنکور آگاهی داشته باشید تا مورد سوء استفاده مالی قرار نگیرید.

[quote]درباره هزینه انتخاب رشته کنکور بیشتر بخوانید.[/quote]

نیم خط از یک نقطه تا بی نهایت