بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور


بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور را از کجا باید پیدا کنیم؟ سوالی که تقریبا تمامی داوطلبین کنکور 98 پس از دریافت کارنامه کنکور خود، میپرسند این است که چگونه انتخاب رشته کنیم؟ بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور چه کسی است و از چه راهی میتوانیم با او در ارتباط باشیم؟ معتبرترین موسسه های انتخاب رشته کنکور کدام اند؟
خب پس از پست سر گذاشتن کنکور و اطمینان از اینکه بزرگترین سد رسیدن به دانشگاه را با موفقیت طی کرده اید، نوبت به انتخاب رشته میرسد. انتخاب رشته کنکور مسئله ای است که شاید از خود کنکور هم مهم تر باشد. درواقع موضوعی است که سرنوشت و آینده زندگی و شغلی و تحصیلی شما را تعیین میکند و به راحتی نمیتوان از کنار آن گذشت.

 

چرا مشاور انتخاب رشته مهم است؟

مشاوره انتخاب رشته کنکور به شما کمک میکند به راحتی و بدون استرس، ویژگی های شخصیتی خود را بشناسید و درباره رشته و مشاغلی که در آینده میتوانید در آن ها موفق باشید اطلاعات جامعی کسب کنید. یک مشاور انتخاب رشته خوب با انجام تست های شخصیتی مخصوص، به شخصیت و مهارت های شما پی میبرد و کمک میکند در مسیری قرار بگیرید که موفقیتتان حتمی باشد. چرا ما میگوییم انتخاب رشته از کنکور مهم تر است؟ به این دلیل که طبق تجربه ای که از قبولی های سال های پیش کسب کرده ایم و بررسی کارنامه و سوابق تحصیلی داوطلبان به این نتیجه رسیده ایم که، رتبه و تراز خوب نمیتواند همه چیز باشد. بسیاری از داوطلبین با رتبه و تراز پایین تر وجود داشته اند که با انتخاب رشته اصولی توانسته اند در رشته ای بهتر و دانشگاهی بهتر از داوطلبین با رتبه و تراز بالاتر قبول شوند. در این جا نقش مشاور انتخاب رشته کنکور پر رنگ میشود، چرا که بررسی اصولی سوابق تحصیلی و ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و اطلاع از سهمیه ها و تلفیق تمام این ها با علایق تحصیلی شما، فقط و فقط کار یک مشاوره انتخاب رشته کنکور خوب است.

بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

یک مشاور انتخاب رشته کنکور قابلیت این را دارد که بتواند تنها عامل موفقیت دانش آموزان باشد. به این صورت که؛
  • ایجاد احساس اطمینان خاطر از روند انتخاب رشته با حذف استرس و اضطراب دانش آموزان
  • ایجاد شناخت کامل در دانش آموزان نسبت به مهارت های شخصی آن ها و کمک به شناخت رشته مورد علاقه شان
  • وجود نظم کاری در امر مشاوره و اختصاص زمان مشاوره به یک دانش آموز
  • حضور فیزیکی در مراکز انتخاب رشته کنکور همچنین امکان مشاوره تلفنی و حضوری برای داوطلبین
  • وجود تعهد کاری و عدم دریافت مبالغ بالای مشاوره از دانش آموزان در قبال قول قبولی صددرصد
  • ادامه مشاوره انتخاب رشته در طی زمانی که کارنامه اولیه کنکور شما منتشر میشود تا پایان اعلام وضعیت تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

یک انتخاب رشته خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

یک انتخاب رشته خوب و اصولی انتخابی است که به نتیجه ی مثبت در زندگی و شغل و تحصیل دانش آموزان منجر شود. انتخاب رشته ای که پرطرفدار است و نود درصد دانش آموزان به دنبال قبولی در آن هستند، نمیتواند نتیجه خوبی داشته باشد. شاید در ابتدا شما را در دانشگاه و حین تحصیل راضی نگه دارد ولی در نهایت تنها نتیجه تحصیل در رشته ای که علاقه و مهارتی در آن ندارید، سبب میشود پس از تحصیل بیکار شوید و همین امر یکی از علل افزایش نرخ بیکاری در کشور میشود.
انتخابی خوب است که بر اساس علاقه و شناخت صحیح مهارت های شما باشد، چرا که حتی اگر امروزه فرصت های شغلی کمی نیز دارد، تخصص و مهارت شما در آینده منجر به کارآفرینی و رضایت شغلی تان میشود. بنابراین یک مشاور انتخاب رشته خوب تنها به این که شما در بهترین رشته و بهترین دانشگاه قبول شوید توجه نمیکند و آینده ی پس از تحصیل شما را نیز در نظر میگیرد. بنابراین انتخاب رشته خوب تنها انتخاب رشته های تاپ دانشگاه ها نیست.

ترفندهای قبولی در دانشگاه با یک انتخاب رشته جادویی

قبلا هم گفتیم یکی از ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته این است که با ترفندهایی که بر اساس تجربه و تخصص خود به یاد دارد، بتواند صرف نظر از رتبه و تراز، شما را در بهترین رشته ای که به آن علاقه دارید قبول کند. درواقع یکی از دلایلی که دانش آموزان به مراکز مشاوره انتخاب رشته مراجعه میکنند، نیز همین است. توجه به برخی مسائل میتواند کمک بسیار بزرگی در انتخاب رشته کنکور سراسری به شما بکند، برخی از این موارد عبارت اند از:
  • توجه به تمامی محتویات کارنامه کنکور از جمله رتبه در زیرگروه ها و رتبه در سهمیه و مقایسه رتبه ها با قبولی های سال های پیش با توجه به ظرفیت های سال جاری است.
  • بررسی کامل دفترچه انتخاب رشته و توجه به تمامی قسمت های آن اعم از: نوع رشته و شرایط اختصاصی آن برای قبولی در هر دانشگاه و ظرفیت های پذیرش آن رشته در دانشگاه های مختلف، توجه به دوره های مختلف هر رشته(روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، پیام نور، غیرانتفاعی)
  • در انتخاب رشته هایی که در دوره روزانه یعنی رایگان در دانشگاه های دولتی ارائه میشوند، لازم است به وضعیت سهمیه ها توجه ویژه ای داشته باشید. سهمیه ها اگر به درستی انتخاب شوند میتوانند رتبه ی شما را تا دو رقم جابه جا کنند.
  • به آمار قبولی های سال های پیش دقت کنید و در انتخاب رشته خود از آن ها کمک بگیرید، ولی توجه داشته باشید که ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها هر ساله دستخوش تغییراتی میشوند.
  • نیاز های شغلی در آینده را بشناسید، از مشاغلی که بسته به نیاز روز تا حداقل 4سال آینده در سطح جامعه به آن ها نیاز شدیدی است، اطلاع کسب کنید، چرا که در هنگام انتخاب رشته یکی از اصلی ترین مسائل که باید به آن دقت شود، امکانات شغلی در آینده تحصیلی شما است که بدون آن، انتخاب رشته و تحصیل امری بی فایده تلقی میشود.
  • با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش رشته های بدون آزمون هرساله بیشتر میشود و دانش آموزان اطلاعات کمی در این باره دارند، مشاوره انتخاب رشته بهتر است با بررسی سوابق تحصیلی شما، در انتخاب رشته های بدون آزمون به شما کمک کند و شانس قبولیتان را در این رشته ها نیز محک بزند.
  • در انتخاب رشته توسط نرم افزار های انتخاب رشته کنکور به این مسئله توجه کنید که این نرم افزارها بر اساس ظرفیت ها و اطلاعات رشته ها در سال های پیش تنظیم شده اند و به هیچ عنوان نمیتوان به انتخابی که توسط این نرم افزارها صورت میگیرد اعتماد کرد.

انواع مشاوره انتخاب رشته کنکور

مشاوره انتخاب رشته حضوری
مشاوره انتخاب رشته تلفنی

نیم خط از یک نقطه تا بی نهایت