هزینه انتخاب رشته کنکور


انتخاب ها در زندگی ما همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند. یکی از انتخاب هایی که آینده زندگی ما را تعیین میکند، انتخاب رشته تحصیلی است. بعضی دانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه، هدف خود را مشخص کرده اند و میدانند دقیقا چه رشته ای را میخواهند دنبال کنند، درواقع موضوع شناخت از خود در این دوره از تحصیل، اهمیت خود را نشان میدهد. اینکه تا چه میزان با علایق و استعدادهای خود آشنایی دارید و در راه رسیدن به هدف خود تلاش میکنید. بسیاری دیگر از دانش آموزان، همواره در شناخت خود دچار مشکل میشوند، آن ها نمیدانند به چه رشته ای علاقه دارند و در چه رشته ای مهارت و استعداد ذاتی دارند و از قرار گرفتن بر سر دوراهی انتخاب رشته، دچار استرس و اضطراب میشوند. در این زمان، یعنی درست پس از انتشار کارنامه ی اولیه کنکور، دانش آموزان برای مقابله با چالش انتخاب رشته کنکور سراسری، به یک مشاوره انتخاب رشته کنکور نیاز پیدا میکنند. در سال های اخیر با دیدن تبلیغات فراوان مراکز انتخاب رشته کنکور با هزینه های گزاف انتخاب رشته، نگرانی زیادی بابت هزینه انتخاب رشته کنکور و معتبر بودن مشاورهای انتخاب رشته برای دانش آموزان و والدینشان به وجود می آید. ولی هزینه انتخاب رشته کنکور به چه صورت محاسبه میشود؟ کمترین هزینه انتخاب رشته کنکور مربوط به چه موسساتی است؟
[quote]از انتخاب رشته کنکور 98 چه میدانید؟

[/quote]

 

عوامل موثر بر هزینه انتخاب رشته کنکور

هزینه انتخاب رشته کنکور خود یکی از عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور است که دانش آموزان و والدین آن ها باید به این مورد توجه زیادی داشته باشند. در حقیقت، هزینه ی بیشتر، نسبتی با بهتر انجام شدن انتخاب رشته و قبولی تضمینی در دانشگاه های تهران ندارد.

  • حذف مشاوره هایی که با هدف کلاهبرداری اقدام به مشاوره نادرست میکنند.

با تند شدن تب کنکور و انتخاب رشته کنکور سراسری در سال های اخیر و رقابت زیاد بین دانش آموزان بر سر تصاحب صندلی های بهترین دانشگاه های تهران، شاهد پررنگ شدن حضور مشاوران و موسسات انتخاب رشته کنکور تقلبی ای هستیم که به قصد کلاهبرداری با وعده انتخاب رشته و قبولی تضمینی، هزینه های میلیونی از دانش آموزان میگیرند. درواقع با بررسی درست متوجه میشوید که پشت تمام این بزرگنمایی ها حتی یک مدرک معتبر مشاوره و یا تجربه ی مشاوره کنکور وجود ندارد. نتیجه ی اعتماد به چنین مشاورانی قطعا قبولی در دانشگاه نیست و درنهایت علاوه بر اینکه هزینه ی زیادی از جیبتان رفته، تمام زحماتی که برای کنکور کشیده بوده اید نیز هدر میرود.

  • انتخاب موسسه کنکور معتبر

یک موسسه انتخاب رشته کنکور باید دارای پروانه تاسیس و مجوز از جانب اداره آموزش و پرورش باشد تا اعتبار آن نزد دانش آموزان و والدین آن ها تضمین شود. همانطور که قبلا گفتیم؛ مشاورانی که در زمینه انتخاب رشته کنکور به دانش آموزان کمک میکنند باید علاوه بر مدرک تخصصی مشاوره هر رشته و تجربه در امر مشاوره، هزینه های مشخصی برای مشاوره تعیین کرده باشد. هزینه انتخاب رشته کنکور باید از طرف سازمان آموزش و پرورش تعیین و تایید شود.

  • عدم توجه به آگهی های انتخاب رشته اینترنتی

طبق بیانیه سازمان سنجش، آگهی های انتخاب رشته اینترنتی بی پایه و اساس بوده و هیچ گونه اعتمادی به آن ها نمیتوان کرد. انتخاب رشته به صورت اینترنتی تنها زمانی معتبر میباشد که از محل دقیق موسسه انتخاب رشته و تجربه مشاوران آن آگاهی داشته باشید. درواقع همانطور که مشاوران انتخاب رشته انترنتی مشخص نیستند هزینه های انتخاب رشته اینترنتی نیز  نامشخص میباشد. بنابراین نتیجه چنین انتخاب رشته ای قطعا قبولی در دانشگاه نیست.

  • شناخت صحیح از مراحل انتخاب رشته کنکور
انتخاب رشته کنکور کار یک روز و دو روز نیست. چندین ماه طول میکشد تا مشاوران بتوانند شما را به نتیجه ی معینی برسانند. یعنی پروسه انتخاب رشته شما از زمان انتشار کارنامه اولیه کنکور شروع میشود و تا زمان اعلام وضعیت تکمیل ظرفیت دانشگاه ها به طول می انجامد. بنابراین توضیحات، هزینه پرداختی شما برای انتخاب رشته کنکور کل این زمان را در بر میگیرد. توجه داشته باشید که برای هر جلسه انتخاب رشته کنکور، هزینه اضافی نباید پرداخت شود.

[quote]درباره تاریخ برگزاری کنکور98 بیشتر بدانید.

[/quote]

هزینه های انتخاب رشته کنکور به چه صورت تعیین میشود؟

هزینه انتخاب رشته سراسری 98 به گونه ای تنظیم میشود که تمامی موسسات معتبر انتخاب رشته ملزوم به اجرای آن باشند. در حقیقت نوع منطقه ای که موسسه انتخاب رشته کنکور در آن واقع شده است و زرق و برق برخی موسسات، در تعیین نرخ انتخاب رشته کنکور 98 تاثیری ندارند. بنابراین زمانی که شما یک موسسه انتخاب رشته خوب را طبق معیارهای گفته شده در مقاله مربوطه، انتخاب میکنید، دیگر نگرانی از هزینه های انتخاب رشته نباید وجود داشته باشد.
به این نکته توجه کنید که مراحل انتخاب رشته برای تمامی شاخه های کنکور یکسان است و از زمان انتشار کارنامه کنکور تا پایان تکمیل ظرفیت ادامه دارد، پس هزینه انتخاب رشته کنکور تجربی با هزینه انتخاب رشته کنکور ریاضی و انسانی و هنر تفاوتی ندارد. این یعنی نوع رشته شما نمیتواند به عنوان راهی برای سودجویی مالی از طرف موسسات انتخاب رشته باشد.

نیم خط از یک نقطه تا بی نهایت